Featured Probacher Land 1.4 1.4

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https://reboot.omsi-webdisk.de/community/thread/5219-probacher-land-1-3/
Recommended version of OMSI
Current v2.3.x
Prerequisite commercial expansions
None
Additional version notes
Releaseversion 02.01.2021

Fictional Map Probacher Land by Roadmaster '93

If you download v1.3.5 and already have earlier versions of the map please delete \maps\Probacher Land before installation!

Wenn ihr v.1.3.5 Installiert und bereits vorherige Versionen installiert habt löscht \maps\Probacher Land vor der Installation!



EN

Welcome to version 1.3 of Probacher Land!


In this version an expansion of the regional routes as well as small changes to the city are included.

The map is completely fictional, but makes use of various inspirations, most of them from eastern Europe, a large part from eastern Europe. Nevertheless, the map is located in a German setting.


In this version the following lines await you:


Regular bus lines:

  • 1 Expressbus (Trolleybus): Probach Hauptbahnhof <> Pl. D. Republik / ZOB
  • 11: Probach Süd <> Probach Hbf <> Pl. D. Republik / ZOB
  • 531: Kuhl Alter Bahnhof <> Kleinseelheim Grundschule
  • 543 Probacher Land Express: Probach Hbf <> Kuhl <> Brunntal Bf
  • 558: Brunntal <> Kuhl Alter Bf (<> Mariental*)
  • 578 Stadthüpfer: Brunntal Bf <> Markt <> Klinik <> Markt <> Bf
  • E78 Additional Trips for 578
  • 812: Kuhl Alter Bf <> Probach Süd
  • AST 892: Kuhl Im Feld <> Waldhotel Reitberg

Other routes:

  • 991 Forum Shuttle: Pl. D. Republik <> FORUM Probach
  • 992 IKEA Shuttle: Probach Hbf – IKEA Probach Süd
  • 994 Amazon Shuttle: Brunntal Bf <> AMAZON Probach
  • 999 (Church shuttle): Hasbach <> St. Johann
  • 9001 (School bus): Wermsdorf Wendeschleife <> Grundschule Nikolaistr.
  • 9002 (School bus): Probach Hbf <> Alt-Stallberg Realschule
  • 9003 (School bus): Alt-Stallberg Realschule <> Probach Stadtbad
  • 9004 (School bus): Brunntal Schule <> Probach Stadtbad
  • 9005 (School bus): Schneffelrath <> Kuhl <> Brunntal Schule
  • 9006 (School bus): Kuhl <> Dahlscheid <> Kleinseelheim <> Brunntal Schule
  • 9007 (School bus): Hasbach <> Kleinseelheim Grundschule
  • 9008 (School bus): Reitberg <> Alt-Stallberg Realschule
  • Stadium Shuttle: Probach Hbf <> Stadion (Saturday during the holidays, 14:00-15:30 & 17:30-19:00)


There are three transport companies operating in Probach. Stadtbus Probach serves the city routes, while the Probacher Verkehrs GmbH serves most regular intercity routes. The third company, Taxi Brenk is most present on school buses and shuttles. Two different ailists are included: One only with MAN NL/NG and one with a whole bunch of different vehicles.


Pictures, the roadmap and required addons are below the german description.


Have fun, everything else is in the readme.




DE

Willkommen zur Version 1.3 des Probacher Lands!


In dieser Version sind eine Erweiterung der Überlandlinien sowie kleinere Veränderungen in der Stadt enthalten.

Die Karte ist komplett fiktiv, bedient sich aber verschiedenster Inspirationen, ein Großteil aus dem osteuropäischen Raum. Trotzdem ist die Karte in Deutschland angesiedelt.


In dieser Version erwarten euch die folgenden Linien:


Reguläre Buslinieninien:

  • 1 Expressbus (Oberleitungsbus): Probach Hauptbahnhof <> Pl. D. Republik / ZOB
  • 11: Probach Süd <> Probach Hbf <> Pl. D. Republik / ZOB
  • 531: Kuhl Alter Bahnhof <> Kleinseelheim Grundschule
  • 543 Probacher Land Express: Probach Hbf <> Kuhl <> Brunntal Bf
  • 558: Brunntal <> Kuhl Alter Bf (<> Mariental*)
  • 578 Stadthüpfer: Brunntal Bf <> Markt <> Klinik <> Markt <> Bf
  • E78 Verstärker und E-Wagen für 578
  • 812: Kuhl Alter Bf <> Probach Süd
  • AST 892: Kuhl Im Feld <> Waldhotel Reitberg

Weitere Linien:

  • 991 Forum Shuttle: Pl. D. Republik <> FORUM Probach
  • 992 IKEA Shuttle: Probach Hbf – IKEA Probach Süd
  • 994 Amazon Shuttle: Brunntal Bf <> AMAZON Probach
  • 999 (Kirchfahrt): Hasbach <> St. Johann
  • 9001 (Schulbus): Wermsdorf Wendeschleife <> Grundschule Nikolaistr.
  • 9002 (Schulbus): Probach Hbf <> Alt-Stallberg Realschule
  • 9003 (Schulbus): Alt-Stallberg Realschule <> Probach Stadtbad
  • 9004 (Schulbus): Brunntal Schule <> Probach Stadtbad
  • 9005 (Schulbus): Schneffelrath <> Kuhl <> Brunntal Schule
  • 9006 (Schulbus): Kuhl <> Dahlscheid <> Kleinseelheim <> Brunntal Schule
  • 9007 (Schulbus): Hasbach <> Kleinseelheim Grundschule
  • 9008 (Schulbus): Reitberg <> Alt-Stallberg Realschule
  • Stadionshuttle: Probach Hbf <> Stadion (Samstags in den Ferien, 14:00-15:30 & 17:30-19:00)

Es gibt drei Verkehrsunternehmen, die die Linien in und um die Stadt betreiben. Stadtbus Probach ist dabei für den Stadtverkehr zuständig, während die Probacher Verkehrs GmbH den Überlandverkehr betreibt. Taxi Brenk als drittes Unternehmen ist hauptsächlich auf Schülerverkehren unterwegs.

Es sind zwei ailists enthalten: EIne mit nur MAN NL/NG und eine mit einer recht großen Fahrzeugvielfalt.


Bilder, die Roadmap und benötigte Zusatzinhalte siehe unten.


Viel Spaß, alles weitere ist in der Readme zu lesen.




Video (DE)

Required Addons / Benötigte Addons


Already included addons / Bereits enthaltene Addons:

  • David M Objekte
  • Oberpfalz 3D Objektpool
  • Buildings Sander Tach
  • Kostelec T18 (Unhost)
  • iTram Bundesbus Haltestellenlöffel
  • Virtueller Schilderwald / VzKat 2017 by Martiesim
  • Waldheini12 Objekte
  • Probach Splines von Cobeam
  • Schienenspline von Lukas97
  • Statische Züge & Klemmfix by Kartoffelphantom
  • Straßenmarkierungen by ICEkalt
  • Kamaz Objekte
  • Addon Modern Streets
  • Dark Wolf Objekte und Chistogorsk
  • Walbrzych Objekte von Dalbiev
  • Straßenmarkierungen von ICEkalt
  • Ortsschild für Langnamen und Euromod von gcW
  • BMO Objekte
  • Buildings Alex von Alex Azarh
  • Steven Objecten

PLEASE REMEMBER TO READ THE README BEFOR USING THE MAP - HAVE FUN

BITTE DENKT DARAN VOR BENUTZUNG DIE README ZU LESEN - VIEL SPAß


>>Support Thread!<<


Optional Content/Optionale Zusatzinhalte


  • 1.4

    EN: Version 1.4


    Changelog:- New shifts and timetables for Probacher Verkehrs GmbH

    - New village of Neu-Reschen on Route 558

    - Higher passenger numbers on school buses

    - Performance improvements in Probach and Brunntal

    - Small fixes and improvements


    Please delete the Folder OMSI 2/maps/Probacher Land before installation to avoid problems!


    ================================================================================


    DE: Version 1.4


    Changelog:

    - Neue Dienst- und Fahrpläne für die Probacher Verkehrs GmbH

    - Neues Dorf Neu-Reschen auf Linie 558

    - Höhere Fahrgastzahlen auf den Schulbussen

    - Performanceverbesserungen in Probach und Brunntal

    - Kleine Fixes und Verbesserungen


    Bitte löscht den Ordner OMSI 2 /maps/Probacher Land vor der Installation um Probleme zu vermeiden!


  • Addon Pack 1.4

    Necessary objects for the map. If you previously installed the old Addon Pack only download this if objects are missing.


    Notwendige Objekte für die Karte. Wenn Ihr bereits das alte Addon Pack installiert habt ist der Download nur notwendig wenn Objekte fehlen.

  • Bitte beachtet, dass Supportanfragen in den Kommentaren nach den Nutzungsbedingungen nicht gestattet sind. Nutzt dafür bitte den Supporthread zu dieser Datei.


    Please note that according to the terms of use, no support is allowed in the comments. Please use the support thread for this file.


    Support: Probacher Land 1.3

  • Hallo Projektautor. Können Sie nach einer Datei mit der Grasstruktur fragen, weil ich weiße und grüne Streifen habe, danke

    • In der global.cfg unter den [groundtex] Einträgen bitte mal gucken ob alle aufgelisteten Texturen auch wirklich im entsprechenden Pfad installiert sind.

    • keine Texture\Der SIMUlant\Erde-Steinig.jpg

    • Ruhrau V2 installiert?

    • nein danke information

  • Ich habe ein Problem die Datei "AFG Prag Linie 143" ist nicht mehr verfügbar kann mir die jemand geben

  • Hallo ich habe ein Probelm mit den Boden Texturen die Rasen flächen sind Weiß gestereift kann mir jemad helfen ?

  • Sorry to bother, but i've checked there is no missing objects and splines. But there is nothing when I load into the map... there is only Khul is loadable. Other areas all blue sky

    • BMO Objects and Wałbrzych objects seem to be problematic. Quite strange. Try reinstalling the Addon Pack, allow replacement of files

  • Erstmal danke für die schöne Map, jedoch fehlen mir Kacheln und laut Logfile auch Objekte. Obwohl ich alles mehrfach neu installiert habe.


    Vielleicht kann mir jemand helfen ???

    • Bitte die beiden AFG Addons nochmal installieren, dann sollte es klappen

  • Amazing map with amazing ambiance :) and lot of lines.


    perfect for Ikarus busses or 0305 busses.

  • I can't play the map because i see only cars and people and not textures, how to fix it? I'm reading about a hotfix but that hotfix can't be downloaded.

    • 1. Please use the linked Support thread

      2. Post a logfile there, otherwise I can't help

  • Ich hätte eine Frage zum Fahrplan gibt es die nächtlichen Touren der 1&11 nicht mehr mit dem Update ich kann diese nämlich nicht mehr im BBS auswählen habe auch wie beschrieben den kompletten maps Ordner gelöscht

    Danke im. Vorraus

    • Hey,


      Im Zuge der Umstrukturierung der Stadtbus Fahr- und Dienstpläne habe ich michdazu entschlossen nur noch die 1 Nachts fahren zu lassen.


      Die Nachtfahrten der 1 findest du Montags bis Sonntags im Dienst T0005 von 23:25 Uhr bis 07:30 Uhr. Auch T0004 hat Spätfahrten der 1 bis 23:40 Uhr. Die letzte Fahrt der 11 endet um 23:15 Uhr in Probach Süd auf Dienst D0010.

    • Die Fahrpläne funktionieren leider nicht in BBS

      bzw dass neue Update ist wohl nicht eingebunden in BBS die genannten Kurse kann ich nicht auswählen aber ich danke dir für die hilfe und deine antwort

  • Hallo zusammen,

    mir fehlen mehrere Dateien und Fahrzeuge könnt ihr mir da weiterhelfen?

    Bzw sagen wo ich die her bekomme?

    Code
    Vehicles\VanHool_A3xx\VHA3203D.bus
    Vehicles\MB_O530_v5\MB_O530 OM906HLA ZF E2.bus
    Vehicles\VanHool_A3xx\VHA31898_Main.bus
    Vehicles\GPM_C2\C2_NGT_Inter_LCV.bus
    Vehicles\Setra_415NF_v2\415 NF.bus
    Vehicles\MB O530 Citaro_K\Citaro_K.bus
    Vehicles\CW_IRISBUS_INTERURBAN_FAMILY\c1.bus
    Vehicles\MB_O530_G_v5\MB_O530 G E2 Main.bus
    Code
    detail_grnd_plates.bmp
    am_glue_grassdirt.bmp
    z17.bmp
    • 1. Du bist hier falsch siehe oberster Kommentar

      2. Objektpaket (Part 2) auch herunterladen

      3. Ai-List verwenden mit Bussen die du auch hast

  • Guten Tag,

    Habe eine frage, gibt es für Probacher Land ansagenpack oder sowas ähliches??

    LG

  • Dieses Objekt ist eine Hürde vor mir...

    Sceneryobjects\DavidM2412 - Objekte\SIGNS\Wegweiser_BAB_Kraftfahrtstra?e\BAB_Nummer.sco


    Das ist die Lage im Ordner DavidM2412 - Objekte:

    https://imgur.com/tEpM48l


    Die gewünschte Datei BAB_Nummer.sco ist in beiden Ordnern vorhanden... Wie lässt sich die Situation lösen?


    P.s. Obwohl ich den Hotfix 1.3.2 heruntergeladen und ordentlich installiert habe, fehlt noch sor95...

    • Quote

      Bitte beachtet, dass Supportanfragen in den Kommentaren nach den Nutzungsbedingungen nicht gestattet sind. Nutzt dafür bitte den Supporthread zu dieser Datei.


      Support: Probacher Land 1.3

  • Wirklich eine tolle Map, leider hatte sie einen Pfadfehler bei den Bodentexturen weshalb einige Stellen weiß waren. Ich habe es überarbeitet für alle die dasselbe Problem haben. Einfach die global.cfg im Maps Ordner tauschen


    Hier der Link: https://www.file-upload.net/do…-14675359/global.cfg.html

    Thanks 1
  • Amazing map :o especially for rural areas :o

    Thanks 1
  • Mir fehlt ein Objekt: Sceneryobjects\wooder\sor95.sco und eine Spline: Splines\Waldheini12\Ettbruck\Gehweg_DDR_1.sli.

    Weiß jemand was ich falsch gemacht habe?


    MfG Busdriver88

  • Hello, I have installed everything but this item is still missing :

    Sceneryobjects\wooder\sor95.sco

    Do you have any solution please ?

  • Muss ich die Zusatzinhalte in das OMSI-Hauptverzeichnis reininsterllieren oder muss ich die Inhalte in die Ordner von der Datei einfügen?

  • Hi ich möchte mir die Map installieren. Welche der 4 Dateien benötige ich denn, damit die Map funktioniert?

    • Zuerst installierst du die beiden untersten Dateien, danach die vorletzte von oben und dann die oberste. :)

    • Danke für die schnelle Antwort :)

  • Servus,
    da einige ja den Fehler mit den weißen Bodentexturen ansprachen und ich auch den selben Fehler hatte, machte ich mich mal auf die Suche nach der Ursache. Und siehe da, es lag tatsächlich an einer der [groundtex]-Einträge in der global.cfg. Genauer in Zeile 54. Die Textur von "Der SIMUlant" ist nämlich keine bmp, wie es in der global steht, sondern eine jpg. Hier müsste also lediglich der Dateiname verändert werden ^^

    Like 2
  • Hallo, mir fehlt das Objekt "sro95" aus dem wooder Addon. Alle zusätzlichen Addons/Kartne sind installiert, nur dieses eine fehlt mir.

    Falls jemand dieses Objekt hat/weiß wo man es bekommt, möge er/sie sich bei mir melden.

    Vielen Dank.

    • Ja, mir ist der Fehler gerade aufgefallen. Ich hab für die neuen Haltestellenschilder die Map von der Person die die erstellt und eingebaut hat bekommen, der hatte aber den letzten Hotfix noch nicht installiert, deshalb hab ich jetzt die Veränderungen von dem Hotfix, wie das tauschen des SOR 9,5 und der Fuel.sco quasi rückgängig gemacht. Wird im nächsten Hotfix behoben

      Done 1 Like 1
    • Danke für den neuen Hotfix :)

      Like 1
  • I'm getting white lines on the ground, I don't miss any objects and splines, but the white lines still won't disappear.

    https://imgur.com/a/ByQuJKX

    • Go into the global.cfg front the map and check if the textures under [groundtex] exists.


      If a texture doesn't exist, replace them with another. :)

      Thanks 1 Like 1
  • Huh...Did I missed something? Logfile doesnt show anything wrong+all textures should be there

    Code
    https://imgur.com/a/aLlrzbb
    • Check if you have all textures mentioned in the groundtex entries in the global.cfg

    • Well I did it. All textures are there. Logfile would show, that there are some textures missing. The only error, that is in logfile...Its a mod for man nl/ng.

    • If you say you have all the textures than I don't really have an Idea what's causing this.

      If the map looks like that it usually means that a ground texture is missing

    • Soo...The only errors I got are:

      And warnings:

      The problem is. Maptools/blueskytool doesnt show any missing obj. Those obj. are literally there...

    • The TTData Errors are normal, but all the Zugriffsverletzung stuff looks bad

  • Hallo!

    Erstmal ein Lob für die wirklich schöne Karte! Sie ist sehr abwechslungsreich, detailverliebt und bringt sehr viel Fahrspaß mit sich. Die osteuropäische Art ist mal etwas ganz anderes. Allerdings laden bei mir einige Kacheln nicht. Wenn ich z.B. mit der Linie 11 von Probach Süd Richtung ZOB fahre, lädt am Bahnübergang nach dem Anfahren der Haltestelle Amazon die Kachel nicht. Das gleiche Problem, wenn ich aus Richtung Brunnental kommend nach Eich fahren möchte. Nach dem Hof mit dem Schwerlasttransport und den LKWs kann ich danach nicht mehr weiterfahren...

    Ich habe alle Addon installiert. Über eine Antwort würde ich mich freuen!


    Hier der relevante Logfile-Abschnitt:


    • https://cdlbt.co/bluesky/

      Überprüfe damit mal, ob dir etwas fehlt.


      Sonst gehe mal in die Datei Sceneryobjects\Walbrzych\Brama_1.sco und schaue in Zeile 19f., ob dort etwas "nicht stimmt". ^^


      Du hast die aktuellste Version, oder?

    • Jo habe ich.

    • EDIT: Dieses Objekt fehlt nur: Sceneryobjects\Generic\Fuel.sco

      Zu Brama_1.sco: Also in Zeile 19 steht nichts, aber ich weiß nicht, ob das so richtig ist oder nicht. Schau lieber mal selber drüber:

    • Ist das wirklich die gesamte Datei? Weil, Zeile 19 gibt es ja gar nicht. :D


      Schicke das ganze am Besten Mal im Codeblock, da bleiben dann auch Leerzeilen und Formatierungen wie Tabs etc. ;)


      Das Fuel-Objekt ist kein Standard-Content - liegt aber im Standard-Ordner. Wie ich sowas hasse. ^^


      Vielleicht kann uns der Dateiautor ja Auskunft geben, wo man das findet.

    • Es ist die gesamte Datei. Was heißt Codeblock? xD

  • Ohne Zweifeln ist diese Karte die Beste, die ich in OMSI je gesehen habe, und ich spiele OMSI seit fast 7 Jahren, und habe so viele Karten benutzt. Es gibt eine riesige Vielfalt von Linien, Städten, Straßen und Objekte. Es ist mir klar, dass der Macher so viel Arbeit in diesem Projekt gestellt hat.


    Für OMSI dies ist eine neue, höhere Stufe. Die Details sind ausgezeichnet, sogar man Blümen in den Felden sehen kann, und es gibt individuellen Schäden auf den Straßen. Es fühlt so realistisch. Es fühlt wie ein neues Spiel. Es fuhlt nicht wie OMSI aus dem Jahr 2013, aber ein modernes Spiel. Die Details sind entsprechend von momentan ETS2 Addon Karten und Karten aus BeamNG.


    Oft in OMSI sind die Straßen zu glatt, langweilig und unrealistisch, aber in dieser Karte gibt es aller die Beulen, auf den man während dem Fahrt erwartet. Jede Straße fuhlt anders als die Letzte. Die Farhphysiken von OMSI sind sehr toll, und Probach zeigt man, was die Fahrphysiken machen können.


    Ich muss noch einmal sagen, dass diese Karte ist in ihrer eigener Klasse. Lad es herunter, und Sie werden es nie bereuen. Zu dem Macher, danke sehr!

    I love it! 1 Like 1
  • Becouse of the umlauts and the funny german "S", the map is not starting on non-german windows...

    Code
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\mark_12cm_2.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\mark_12cm_g.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\mark_15cm_g.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\mark_wartelinie2.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\mark_zebra3m_2.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\mark_zebra4m_2.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\ort_warnlinie_2.sli
    Splines\ICEkalte Splines\Straßenmarkierungen\ort_warnlinie_g.sli
    Splines\Landkreis Probach\Bahnsteig_Gleishöhe.sli
    • Oh, that's actually bad. Are those all problematic objects/splines or are there more?

    • Have you tried to install a german language pack for windows? ^^

    • no, these are the only problematic splines. U dont need to replace them. U need to rename them on the map+folder. ///


      I didnt becouse u can just choose only one. When u change=windows makes brr and makes reboot=other maps mess up.(The correct name for it, is regional settings)

    • Yes, I understand the problem. I will fix the Probach Spline and see what I can do about the ICEkalt Splines

    • Yeh. The "ß" in Straßenmarkierungen is the problem. Replacing it with a "s" will solve it.

  • Ich habe nach erfolgloser Suche über Google immernoch folgende fehlende Objekte, wo ich nicht weiß wo ich diese her bekomme.

    Bitte um Hilfe.


    • Kann es sein, dass die Downloadlinks dazu in der Readme sind?

    • Erstmal Danke, die Liste habe ich übersehen. Aber trotzdem fehlen welche.


    • Kann es sein, dass du hier bei der falschen Map gelandet bist? Das sieht mir eher nach Landkreis Probach 0.6 aus

    • Habe gerade hier nochmal heruntergeladen, und trotzdem immer noch 22 fehlende Objekte.


    • Beide AFG Maps heruntergeladen?

  • Can you please upload texture

    Terrain Spline\str_asphdrk.bmp

    I have checked all files

    Can't find a more similar texture

    https://drive.google.com/file/…aSYpLCcZ/view?usp=sharing

    • That's it, I've had enough of the terrain splines. You can never tell if the files in the folder are there for everybody.

      Just go and copy some asphalt texture there and rename it, it's not my fault.

  • Ich habe ein klitzekleines Problem auf der Karte


    Boden Texturen sind irgendwie nicht da


    Datei von filehorst.de laden


    Datei von filehorst.de laden

    • Guck mal nach ob du alle Texturen hast, die in der global.cfg in den groundtex Einträgen stehen

    • Was mich verwirrt ist das map tools und BBS sagen ich habe alles.

      Wie mache ich das denn mit der Textur suche? So wie ich denke alle Einträge in meinem Textur ordner suchen ?

    • Splines\Terrain Spline\texture\str_asphdrk.bmp

      Maybe you can try to check

    • I dont have str_asphdrk.bmp in my texture folder.

    • Das selbe hatte ich auf Krefrath auch Mal. Gehe Mal in den Editor unter Extras, da gibt es irgendein Fenster, wo du dir alle - auch fehlende - Texturen anzeigen lassen kannst. Da schaust du dann, welche fehlt und sich auf dem Terrain befinden könnte und dann erstellst du dir da eine Textur mit dem Namen bzw. kopierst einfach eine.

      Like 1
  • Hello,The maps is very perfect, thanks for sharing your work!

    But i have some problems like here:

    https://drive.google.com/file/…ZOp1Kt7A/view?usp=sharing

    .

    so i check the logfile:

    https://drive.google.com/file/…P7qUl2-o/view?usp=sharing

    .

    look like missed some textures,What can I do?

    • Check if you have all textures mentioned in the groundtex entries in the global.cfg

  • Heyyyy,


    Ich muss dich echt loben! Sehr gute Arbeit!! Darf man fragen Ob es sich lohnt die H Schilder für meine eigene Benutzung zu ändern oder kommen In den nächsten Monaten größer Updates?


    Viele Grüße

    Levi

    • Nächstes größeres Update würd ich mal frühestens in nem halben Jahr ansetzten xD

  • Richtig gut

    Man merkt ganz klar, dass sich der Developer dieser Karte viel Mühe gegeben hat, die Karte ist wunderschön gemacht worden, dieses Osteuropäische Flair finde ich persönlich auch ganz toll.

    Man muss sich ein paar Sachen herunterladen, sprengt aber definitiv nicht den Rahmen und geht auch relativ schnell.

    Was mir nicht wirklich gefällt ist wie die Beschilderung gemacht wurde, normalerweise kennt man die Pfeile mit Liniennummern drauf, hier werden die nächsten Ortschaften draufgeschrieben, und wenn man die Linie zum ersten Mal fährt, kann das ganz schnell verwirrend werden.

    Insgesamt aber eine sehr gelungene Karte! :thumbup:

  • Eine richtig coole Map

    Eine richtig coole Map für Omsi macht richtig Spaß zu fahren, man muss zwar ein wenig was zusätzlich herunterladen, aber das lohnt sich.


    Mir gefällt besonders das osteuropäische Flair der Karte.


    Klar zu empfehlen. :thumbup:

  • Die Beste OMSI-Karte, die ich je gesehen habe!

    Ohne Zweifeln ist diese Karte die Beste, die ich in OMSI je gesehen habe, und ich spiele OMSI seit fast 7 Jahren, und habe so viele Karten benutzt. Es gibt eine riesige Vielfalt von Linien, Städten, Straßen und Objekte. Es ist mir klar, dass der Macher so viel Arbeit in diesem Projekt gestellt hat.


    Für OMSI dies ist eine neue, höhere Stufe. Die Details sind ausgezeichnet, sogar man Blümen in den Felden sehen kann, und es gibt individuellen Schäden auf den Straßen. Es fühlt so realistisch. Es fühlt wie ein neues Spiel. Es fuhlt nicht wie OMSI aus dem Jahr 2013, aber ein modernes Spiel. Die Details sind entsprechend von momentan ETS2 Addon Karten und Karten aus BeamNG.


    Oft in OMSI sind die Straßen zu glatt, langweilig und unrealistisch, aber in dieser Karte gibt es aller die Beulen, auf den man während dem Fahrt erwartet. Jede Straße fuhlt anders als die Letzte. Die Farhphysiken von OMSI sind sehr toll, und Probach zeigt man, was die Fahrphysiken machen können.


    Ich muss noch einmal sagen, dass diese Karte ist in ihrer eigener Klasse. Lad es herunter, und Sie werden es nie bereuen. Zu dem Macher, danke sehr!

  • A brilliant display of creativity made with passion & care

    Without a doubt the best map created within OMSI 2 to date. I previously played v1.1, and it seemed brilliant, but not too different from other HQ maps like Bad Hügelsdorf. The newly released v1.2, however, is another story altogether, I feel like there is double or triple the content in the map. There are so many new areas, each in unique styles, and plenty of lines to explore.


    Every year we see the limits of OMSI being pushed - this is definitely the furthest I've ever seen it go. It is a revolution in quality. After Bad Hügelsdorf I thought there could be no better map but you proved me wrong.


    My advice to anyone thinking of trying this map, is to completely ignore all screenshots & videos and just try it for yourself. It is an amazing experience and you will love every second of it.


    No decoration of any scope has been spared. I just played Route 11 which spends half an hour going through most of the suburban, residential and city areas of the map.


    Here are some of the things that stand out to me the most in this map. Most of them are commonly found in other maps, but in Probacher Land I feel that they are used in much smarter ways than other maps (I have been playing OMSI a lot since 2012)


    • Detailing – It’s clear that you have been clever with this and used low poly meshes or stuck to textures where possible. There are static people having conversations or doing jobs (I noticed police & two citizens on street corners), modelled realistically, there is rubbish around the map that is textured brilliantly, small plants at the kerbs, water marks around drains and where water might collect... Everything has been placed so realistically, at the right positions and angles - it’s truly amazing. The only other map I’ve seen this on is Grande Porto 2020, I thought that was good, but didn’t realise how much the positioning can affect it.

      Bumps in the road -- varies between little bumps to cobbled road, tarmac seams and larger height gradients. This is not as simple as just placing an object in the road from time to time, to make realistic it has to be textured properly. It was seamless in every instance, blending in with the surroundings.

      It’s evident that you have paid individual attention to each building, they seem to be bespoke for each area. I loved the large department store building near the retail park / Amazon area or whatever (not sure if that’s what it actually was), it was nice and curved and the panelling was obvious on it.
    • Texturing – you’ve used this really well. The Eastern European feel on the buildings in the neighbourhoods is amazing. There were multiple occasions where I felt like I was in a map from CS:GO (de_overpass) or Half-Life 2. There is careful detailing on the road surface, such as moss and cracks near kerbs.
    • Vegetation -- the way it is used in this map is pretty unique. It is dense and plentiful in the more run-down areas, giving an overgrown effect, and you combined specific objects to create new shapes which works really well. It is clear you experimented with this obtain these results.
    • Scaling & Areas -- This is REALLY impressive. The scale of the streets themselves match well with the area they create - there are parts of the city with huge industrial parks, and wide roads, and then there are secluded neighbourhoods with tight turns, complex junctions (none of these are impossible with a carefully driven 12m bus, so it makes for a fun challenge) and there's also country roads and forests with off road areas you drive through (I love this!). Each of these have their own texture styles (road markings, tarmac, pavements...).

      Not only that, but the amount of AI traffic (vehicles & pedestrians) matches well with each area - the city feels bustling and busy, while suburban areas have a scarce amount of vehicles, and again, this really helps capture the effect of a deprived area.

      Because of how different these areas are in literally every aspect (road scale, traffic, detailing) the map sometimes feels as big as Ahlheim Laurenzbach Updated (800 tiles), because each area has so much more content.
    • Soundscapes – So glad to see a developer paying attention to this! In overgrown areas there are emphasised sounds of nature, in industrial areas there are the sounds of factories, in the city there is road noise and at the bus stations there are custom conversation sounds. All of these were at perfect volumes, quality & 3D positions, it really helped immersion. I do have the Enhanced Environmental DLC, but I’m pretty sure the sounds need to be manually placed as well.
    • Routes – there are plenty, each going through different areas of the map and the timetabling is absolutely perfect, its not too loose or tight - I could drive at average speed early in the route then had to drive really carefully in tighter areas, but was always 0.5-1 minutes behind schedule, which is great.
    • Finally... optimisation! Given enough time, most talented developers could probably do the above on their own, but keeping all this detail in line with performance friendliness is another skill in itself, you have to moderate the level of detail very precisely. I only dropped to 10fps in a 2 square metres area near the ZOB... everywhere else, it was 40+ all the time!

      Reference: Medium-high settings, load whole map at start & stencil buffer effects off, DXVK & heavy ReShade effects on this PC.


    Here is an album of some of my favourite areas I saw or wrote about in this review, each image is captioned. Please treat this as a spoiler, try to play the map yourself first! Note that your experience may differ slightly as I am using ambient occlusion and selective bloom ReShade shaders with my own settings preset.


    I personally feel that this is the minimum amount to write in a review for work of this level to do it proper justice.


    Thank you very much for sharing your work with us, Roadmaster. You’ve knocked it out the park and should be extremely proud of yourself!

    Reply from Roadmaster '93 ():

    Thank you for this extensive review of my map. In my opinion you could have been a little more harsh on some things, like for example the absense of any interssection objects or the download size, but I'm glad you like the map so much, that you chose to write this.


    To be brutally honest, some of the things you mention here are more pure luck, like the fact that the performance turned out that well, or the consequence of carefully chosen objects and splines, as I hardly created or textured any objects and splines myself for this project, but rather dived deep into the landsape of eastern european maps which are often unknown to the most western players.


    The work is not done and there are many things I want to improve on, as well as expand the map further to the east, but I am really happy, that this version now found it's right audience and even people willing to contribute here on Webdisk.


    Thank You

  • Nette Idee, mehr auch nicht

    Nette Ideen, Umsetzung eher so lala.

    Deutsche Verkehrszeichen und Namen stören enorm das osteuropäische Bild.

    Erinnert an den Bussimulator 18, wo man eine deutsche Stadt hatte, aber englische Namen...

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