Hello,
Wo finde ich den Code für den französischen Drucker? Warum habe ich den deutschen Atron Drucker nicht in der EURO 3 Variante (S 415 2+2) mit BVG Repaint? Kann ich das ändern, wenn ja, wo muss ich es ändern?
Formteil,
Semir123
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Hello,
Wo finde ich den Code für den französischen Drucker? Warum habe ich den deutschen Atron Drucker nicht in der EURO 3 Variante (S 415 2+2) mit BVG Repaint? Kann ich das ändern, wenn ja, wo muss ich es ändern?
Formteil,
Semir123
Hello,
Wo finde ich den Code für den französischen Drucker? Warum habe ich den deutschen Atron Drucker nicht in der EURO 3 Variante (S 415 2+2) mit BVG Repaint? Kann ich das ändern, wenn ja, wo muss ich es ändern?
Formteil,
Semir123
All of the codes are in the manual on the addons section. For the french thing it’s 229 and 333. I explained it somewhere I don’t remember where but basically there were some complication with putting the ticket machine in setvar. So both €2 and €3 2+2 variants are french spec with no ticket machine and a Navocap system. All others have the AFR4 machine.
Moin,
gibt es eine Möglichkeit, dass ich die hinteren Türen ohne Haltestellenbremse öffnen kann? Bei den Bussen die ich kenne war das immer so
Gruß
Nico
Hey,
is there an option to open the back doors without the stopbrake?
Nico
Alles anzeigen
- Wie aktiviert man denn die Nebelscheinwerfer?
(insbesondere altes Dashboard, Euro II)- Die Nothähne können nicht zurückgesetzt werden und die Türen lassen sich ohnehin noch nicht mal bewegen.
- Die Steckverbindungen einiger Haltestangen sind nur in der Fahrer- und Fahrgastsicht sichtbar. In der freien Kamera (3 und 4) fehlen diese.
- Die Türanimation mag schon seltsam aussehen, liegt aber an dem Greifarm welcher sich unter dem Wagenkasten befindet.
Dieser fehlt aber.
Und generell gehen die Türen immer noch viel zu schnell auf. Auch die Hubverriegelung arbeitet zu schnell. Das ist physikalisch eigentlich nicht möglich. Die Scripte von LnD's Setra's würden da viel besser reinpassen.- Teilweise geht einfach die Elektrik nach einiger Zeit aus.
Man muss den Bus reparieren, dann geht sie wieder an, geht aber nach einigen wenigen Sekunden wieder aus.- Der Retarder funktioniert nicht so richtig.
Man kann den Hebel gefühlt nur alle 3 Sekunden einmal betätigen. Sowohl hoch, als auch runter.- Die Heizung wurde hier nur sehr einfach umgesetzt. Viele Taster sind nicht bedienbar (vgl. LnD Setra).
Auch beim Dashboard sind viele Taster ohne Funktion. Schade eigentlich.
Indeed some details are only visible in inside views. This was done so the bus is lighter in AI and therefore will stay ;). And about dash buttons, there are many features that can’t be put into action in omsi. However, if I just delete all the fake buttons it doesn’t look like the real deal anymore. About the door speed I will need to adjust that :). The electrics bugs are strange to me because I never got such bugs, I need to read more about that to know what to look for. Thank you for your feedback.
Alles anzeigenMoin,
gibt es eine Möglichkeit, dass ich die hinteren Türen ohne Haltestellenbremse öffnen kann? Bei den Bussen die ich kenne war das immer so
Gruß
Nico
Hey,
is there an option to open the back doors without the stopbrake?
Nico
Hi, no there isn’t unfortunately
I’m not sure if it will work but you can try to remove all the script from the SIV directory in the bus files, as long as deleting LumiTFT stuff in the main.osc.
Nice Bus and good work.
A French and a German Version of every Bus will be perfect. I think is much work, but I think it will be easier than change the printer/ibis per setvar.
I personally find that the E3 Busses has to much power bewtween the gear selection. Normally a Bus has less power if the gear is changing.
This was done so the bus is lighter in AI and therefore will stay
Yes. But for screenshots isn't it great.
Nice Bus and good work.
A French and a German Version of every Bus will be perfect. I think is much work, but I think it will be easier than change the printer/ibis per setvar.
I personally find that the E3 Busses has to much power bewtween the gear selection. Normally a Bus has less power if the gear is changing.
It is possible to have both version for each, however keep in mind that OMSI loads all .bus files in the RAM memory, since OMSI can only use 4gb, I’m not sure it would be best to double the number of .bus ?
This was done so the bus is lighter in AI and therefore will stay
Yes. But for screenshots isn't it great.
I understand, that was a difficult choice to made but I figured it would be for the greater good. I can assure you that it makes a huge différent in AI, or if you just use f4 view to browse the map when you are lost.
@SADOP The Iveco or the Facelift from Helvete has much version to. I think it will the best opinion.
Another informationen:
I was driving on Landkreis Lahnau on a countryroad with trees. Every 15-20 seconds my electric has a defect and i must repair it.
The Bus was the 315 2-2 E2 and I drive about 70 km/h. Is the boundind box to high or has it a other reason?
Every 15-20 seconds my electric has a defect and i must repair it.
Teilweise geht einfach die Elektrik nach einiger Zeit aus.
Man muss den Bus reparieren, dann geht sie wieder an, geht aber nach einigen wenigen Sekunden wieder aus.
Hatte ich schon mit benannt. Er kümmert sich darum.
well i gotta say that high temps are this buses WEAKNESS since it doesnt really have a way to "cool" down, i LOVE the tiny turn radius and how fast the bus takes the gas found my official new fav bus to drive
well i gotta say that high temps are this buses WEAKNESS since it doesnt really have a way to "cool" down, i LOVE the tiny turn radius and how fast the bus takes the gas found my official new fav bus to drive
Thank you for your feedback ! We are working on that strange AC problems don’t worry
Alles anzeigen@SADOP The Iveco or the Facelift from Helvete has much version to. I think it will the best opinion.
Another informationen:
I was driving on Landkreis Lahnau on a countryroad with trees. Every 15-20 seconds my electric has a defect and i must repair it.
The Bus was the 315 2-2 E2 and I drive about 70 km/h. Is the boundind box to high or has it a other reason?
As I said, having too much .bus files is performance unfriendly, it’s not beacause other do like that that it is necesseraly better ;). As for the electrics, could you try without collision to see if you still have the problem ? Bounding box might be it but we got issue with it before and it should have been fixed
Hello,
where are the logos for the Setra 319 at the back and for the steering wheel?
Greeting,
Semir123
i don't understand how the setvar works, can someone help me? i want to change the dashboard
Maintenant, je me suis aussi un peu penché sur les Kässbohrer. Tout d'abord, merci pour l'addon ! Ensuite, encore quelques retours :
- dans les modèles des deux 319, il manque l'entrée pour la climatisation dans les changements de texture ;
- le fait que le setvar pour la petite plaque d'immatriculation sur les E3 (315 et 319) fait exactement le contraire que sur les E2 (donc l'entrée avec 1 active la petite plaque d'immatriculation à l'avant sur les E2 et la grande à l'avant sur les E3) devrait être mentionné dans le readme ;
- l'interrupteur du bus scolaire (warning) est malheureusement sans fonction ;
- est-il possible que lorsque l'on active le mode "Power", celui-ci ne s'éteigne plus ? Depuis que je l'ai utilisé (et désactivé), le véhicule se comporte en permanence comme s'il était encore activé (testé jusqu'à présent uniquement avec le 315 E3 1+2).
J'espère que le traducteur est assez bon pour que ce soit compréhensible
Deutsch:
Jetzt hab ich mich auch mal ein wenig mit den Kässbohrer beschäftigt. Erstmal Danke für das Addon! Dann noch ein paar Rückmeldungen:
- in den models der beiden 319 fehlt bei den Texturwechseln der Eintrag für die Klimaanlage;
- dass die Setvar für das kleine Kennzeichen bei den E3 (315 und 319) genau das Gegenteil macht wie bei den E2 (also der Eintrag mit 1 schaltet beim E2 das kleine Kennzeichen vorne frei, beim E3 das große vorne) sollte in der Readme erwähnt werden;
- der Schulbusschalter (warnblinker) ist leider ohne Funktion;
- kann es sein, dass wenn man den Powermodus aktiviert dieser nicht mehr aus geht? Seit ich den genutzt hab (und wieder deaktiviert) verhält sich das Fahrzeug dauerhaft so als ob der noch aktiviert wäre (getestet bislang nur mit dem 315 E3 1+2).
Alles anzeigenMaintenant, je me suis aussi un peu penché sur les Kässbohrer. Tout d'abord, merci pour l'addon ! Ensuite, encore quelques retours :
- dans les modèles des deux 319, il manque l'entrée pour la climatisation dans les changements de texture ;
- le fait que le setvar pour la petite plaque d'immatriculation sur les E3 (315 et 319) fait exactement le contraire que sur les E2 (donc l'entrée avec 1 active la petite plaque d'immatriculation à l'avant sur les E2 et la grande à l'avant sur les E3) devrait être mentionné dans le readme ;
- l'interrupteur du bus scolaire (warning) est malheureusement sans fonction ;
- est-il possible que lorsque l'on active le mode "Power", celui-ci ne s'éteigne plus ? Depuis que je l'ai utilisé (et désactivé), le véhicule se comporte en permanence comme s'il était encore activé (testé jusqu'à présent uniquement avec le 315 E3 1+2).
J'espère que le traducteur est assez bon pour que ce soit compréhensible
Deutsch:
Jetzt hab ich mich auch mal ein wenig mit den Kässbohrer beschäftigt. Erstmal Danke für das Addon! Dann noch ein paar Rückmeldungen:
- in den models der beiden 319 fehlt bei den Texturwechseln der Eintrag für die Klimaanlage;
- dass die Setvar für das kleine Kennzeichen bei den E3 (315 und 319) genau das Gegenteil macht wie bei den E2 (also der Eintrag mit 1 schaltet beim E2 das kleine Kennzeichen vorne frei, beim E3 das große vorne) sollte in der Readme erwähnt werden;
- der Schulbusschalter (warnblinker) ist leider ohne Funktion;
- kann es sein, dass wenn man den Powermodus aktiviert dieser nicht mehr aus geht? Seit ich den genutzt hab (und wieder deaktiviert) verhält sich das Fahrzeug dauerhaft so als ob der noch aktiviert wäre (getestet bislang nur mit dem 315 E3 1+2).
Merci d’avoir fait l’effort de traduire en français ça fait plaisir
More seriously let’s continue in English so everyone understands 😂.
It is possible that some parts may not be available to be repainted on the 319 since no repaints was done on them already, this will be fixed.
All the weird things about setvar should be précised in the setvar manual in the addons folder of your game. In case there are errors I’m happy to assist .
Indeed there are no school panels in the DLC. I didnt think it would be a big miss, but I can heat that it would be appreciated.
About the power mode that’s strange. I never had this issue ? Did you use the power mode for a long time, did you continue to accelerate foot flat to the floor after disabling it ? I may need a bit more feedback on that to know what to look for
Thank you for your return
I driving the 315 1-2 E3 and the Display is not working and the lamps don not stop glowing.
and is it plannend to invers the Display?
I driving the 315 1-2 E3 and the Display is not working and the lamps don not stop glowing.
Please wait for finishing the initialision of the dashboard and then start the engine.
Beim richtigen Setra NF315 ist das Lenkrad Höhenverstellbar...