No, it isn't. But indeed this must be the point of interrest. Perhaps it helps to increse the 0.8 to 0.9. You can try that and report to us

[Sammelthread] Add-On Citybus S31X
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Erst einmal vielen Dank für das schnelle Update, auch bezüglich der Repaint-Texturen.
Einen Fehler habe ich aber dennoch entdeckt:
Beim S315 2-2 Euro 2 funktioniert die Textur der Klimaanlage immer noch nicht. Das liegt daran, dass in der Model-Datei folgendes eingetragen ist:
Richtig wäre aber:
First of all, thank you for the quick update, also regarding the repaint textures.
However, I found an error:
At the S315 2-2 Euro 2, the air conditioning texture still doesn't work. This is because the following is entered in the model file:
But correct would be:
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Hi
I noticed when I start the bus and the bus has no compressed air, the bus does not beep this is another small error
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Hallo mir ist gerade folgendes Problem aufgefallen seit dem Update passiert es das die 2. Tür nicht schließt nur das schließ geräusch macht
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Hello,
i have the same problem too, that since i update the bus to v1.1., i can't open the 2./3. door.
I can press the button, but the doors doesn't open anymore.
In the logfile there is no error
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Hallo alle zusammen.
Ich bräuchte einmal ordentlich Hilfe was den Setra S315NF angeht, weil ich mich in Sachen Scripts und sowas nicht viel auskenne.
Und zwar wie ändert man (anscheinend Repaintbedingt) das Dashboard, wie kann man den Atron Fahrscheindrucker einfügen (und das französische Dingens da wegmachen), und gibt es eine Möglichkeit, die Wagen Hält Leuchte auf Deutsch umzustellen, also das das da quasi auf Deutsch steht?
Anscheinend gibt es auch eine richtige Innenanzeige, wie ich die bekomme weiß ich allerdings auch nicht, also ich bin eine richtige Niete was sowas angeht, ich freue mich über jede Hilfe die ich bekommen kann
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Das Dashboard änderst du mit dem Eintrag
[setvar]
ver_dash
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in der cti für das Repaint.
(vgl. Handbuch: \OMSI 2\Addons\Citybus-S31X\OMSI-Citybus-S31X_Setvarguide-DE_v1-00.pdf)
Eine deutsche Variante des "Wagen hält" gibt es hier: Wägen hält Modifikation
Das "französische IBIS" Navocap ist in den Versionen mit Doppeltür vorne fest verbaut und könnte nur durch Anpassungen in den model.cfg-Dateien entfernt werden.
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Vielen lieben Dank :))
Weißt du noch zufällig wie man den Atrom Drucker reinbekommt?
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Ich muss hier jetzt mal etwas Dampf ablassen und möchte damit potentiell auch eine Überarbeitung der Skripts und deren Strukturen anstoßen.
Ich versuch mittlerweile seit 3h meinen Atron Compact einzubauen und habe es bislang immernoch nicht geschafft. Normalerweiße schaffe ich das in weniger als 1h.
Die Skripte sind die pure Katastrophe, insbesondere deren Strukturierung. In der Standartvariante existieren 4 verschiedene Skripts für Drucker und Matrix... 4
Hinzu kommt, dass viele Variablen bunt verstreut und zum Teil auch doppelt in irgendwelchen Dateien liegen. Dies kann in Omsi zu unerwünschten Seiteneffkten führen, da doppelte Variablen zum Teil unterschiedlich beschrieben werden (Stichwort Morphis Tankfüllstand, was ja dann nach meinem Hinweis gefixt wurde)
Dann existiert noch sowas hier:
Wieso liegt denn die Main.osc in dem Unterordner für die Drucker???
Dann noch hier recycelt und nicht umbenannte Skripts
Ich hab ja in meiner Zeit in Omsi echt schon viel gesehen und erlebt, aber Skripttechnisch ist dieser Bus vermutlich einer der größten Müllhaufen/Pfuschwerke die ich je gesehen habe.
Ich würde hier dringend auf eine Überarbeitung anraten, zumal vermutlich damit auch noch der ein oder andere Fehler mit behoben werden kann.
MfG
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Hallo mir ist gerade folgendes Problem aufgefallen seit dem Update passiert es das die 2. Tür nicht schließt nur das schließ geräusch mach
I’m not sure to fully understand, can you be more specific ? Which bus, which exact half door ? Does it not open or does it not close ?
Hello,
i have the same problem too, that since i update the bus to v1.1., i can't open the 2./3. door.
I can press the button, but the doors doesn't open anymore.
In the logfile there is no error
Same as above, I would need more info
Ich muss hier jetzt mal etwas Dampf ablassen und möchte damit potentiell auch eine Überarbeitung der Skripts und deren Strukturen anstoßen.
Ich versuch mittlerweile seit 3h meinen Atron Compact einzubauen und habe es bislang immernoch nicht geschafft. Normalerweiße schaffe ich das in weniger als 1h.
Die Skripte sind die pure Katastrophe, insbesondere deren Strukturierung. In der Standartvariante existieren 4 verschiedene Skripts für Drucker und Matrix... 4
Hinzu kommt, dass viele Variablen bunt verstreut und zum Teil auch doppelt in irgendwelchen Dateien liegen. Dies kann in Omsi zu unerwünschten Seiteneffkten führen, da doppelte Variablen zum Teil unterschiedlich beschrieben werden (Stichwort Morphis Tankfüllstand, was ja dann nach meinem Hinweis gefixt wurde)
Dann existiert noch sowas hier:
Wieso liegt denn die Main.osc in dem Unterordner für die Drucker???
Dann noch hier recycelt und nicht umbenannte Skripts
Ich hab ja in meiner Zeit in Omsi echt schon viel gesehen und erlebt, aber Skripttechnisch ist dieser Bus vermutlich einer der größten Müllhaufen/Pfuschwerke die ich je gesehen habe.
Ich würde hier dringend auf eine Überarbeitung anraten, zumal vermutlich damit auch noch der ein oder andere Fehler mit behoben werden kann.
MfG
If it wasn’t necessary I wouldn’t have done it like that !!!!
The version with and without the AFR 4 use different script hence, and if you are the so called expert you think you are you should know that if you use different scripts you must write it in the main.osc, hence there are 2 main file.
I do not like your arrogance and I suggest you would use another tone for further questions.
As far as I know it works, isn’t it ?
If you want to change the ticket machine, so be it, but the DLC was not done for users to change thes things, therefore I have no obligation to make it intuitive. The only concerns is that it is playable by everyone.
Please keep your inappropriate remarks for yourself next time
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I see.
It is necessary that den VDV Skripts are called Actia and that the main.osc ist located in the Drucker Subfolder 🤡
Edit:
It's also very nice to call the customers who paid 15/17€ arrogant, when they actually suggest improvements
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It‘s not necessary but it would improve the performance of the bus in a significant way. You should consider it.
well - I know you can‘t do much about the scripts but you should consider to try a clean up.
Btw. since the last update everytime the bus creates a DirectX Error. It wasn‘t in the initial release.
If you trying to get feedback don‘t call the customer arrogant. The customer is always king.
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I see.
It is necessary that den VDV Skripts are called Actia and that the main.osc ist located in the Drucker Subfolder 🤡
Edit:
It's also very nice to call the customers who paid 15/17€ arrogant, when they actually suggest improvements
I don’t see the problem with a VDV script called actia… it doesn’t look as good but it works.
Well excuse me for calling you arrogant but your message was not exactly what I would call nice and polite was it ? You call my DLC sloppy only because you want to modify something that is not suppose to be modified, how am I suppose to react ? (I mean you can do it if you know how to do it, but it’s not my responsibility if it does ent work)
It‘s not necessary but it would improve the performance of the bus in a significant way. You should consider it.
well - I know you can‘t do much about the scripts but you should consider to try a clean up.
Btw. since the last update everytime the bus creates a DirectX Error. It wasn‘t in the initial release.
If you trying to get feedback don‘t call the customer arrogant. The customer is always king.
When does this error appear ? I mean which action does trigger an error, there wasn’t much to be changed
Unfortunately it is as clean as it can be… the AFR4 requires different scripts than the NAVOCAP system, I find it quite logic to put the affected script in a subfolder, I don’t see what’s unthinkable about that’s.
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Just spawning the bus triggering the Direct3D Lost Error. This could be a problem with a mesh or with a texture.
Maybe the newly added door bars you added underneath.
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Just spawning the bus triggering the Direct3D Lost Error. This could be a problem with a mesh or with a texture.
Maybe the newly added door bars you added underneath.
A missing mesh would not trigger a direct x error, usually it is triggered when memory is full.
Maybe try to do a file check because you’re the first with this issue as far as I know, and I tested all the variants before sending the update.
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because you want to modify something that is not suppose to be modified
That's OMSI. You can modify nearly everything, and we all know that this opportunity is the point why OMSI is still alive although being completely outdated. So to say that some elements (especially those individual elements as printers, displays and so on) are not supposed to be modified does not fit to the "spirit" of OMSI in my eyes.
Of course as a developer you don't have to give support for such modifications. But it is possible to organize your scripts in a way that is understandable, "cleaned up" so to say.
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Everything clean, checked and clean installed.
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because you want to modify something that is not suppose to be modified
That's OMSI. You can modify nearly everything, and we all know that this opportunity is the point why OMSI is still alive although being completely outdated. So to say that some elements (especially those individual elements as printers, displays and so on) are not supposed to be modified does not fit to the "spirit" of OMSI in my eyes.
Of course as a developer you don't have to give support for such modifications. But it is possible to organize your scripts in a way that is understandable, "cleaned up" so to say.
This is not what I meant, don’t get me wrong, I’m open for such modifications, but that’s not the point of a DLC. It must be playable by most people and such modifications are not the first to come to mind when you develop content.
And I can’t accept all my work being insulted because some advanced modification was not successfull. I can’t be responsible for that…
Everything clean, checked and clean installed.
And you still have the error ? May I have your logfile ?
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It must be playable by most people and such modifications are not the first to come to mind when you develop content.
And I can’t accept all my work being insulted because some advanced modification was not successfull. I can’t be responsible for that…
The question is if an addon should work somehow or should it have a clean script that works because everything is clean and sorted. Doubled variables don't give the impession that there is all structured in the script folder.
Btw. another thing I noticed, perhaps you can note that for your next projects: It is not recommended to use png files for textures as OMSI turns them black when memory comes to a critical point, way earlier than dds or tga. And second thing about textures: You should alway use sizes of 2^x, as 1024x1024 or 512x4096, as OMSI can only handle these sizes. So if you have 1500x312 OMSI has to recalculate the texture when loading what causes longer time of texture loading and so some freezes.