Posts by Lµkas

Welcome to the OMSI-WebDisk!
As guest you can only see content in your selected language! Registered users can choose the visibility of other languages in their control panel, more informations here. All topics are marked with a language flag inside the forums: = English [EN], = German [DE], = French [FR].
If you're not able to speak the topic language than write in English!

In another thread, the suggestion has also already come. The result was that more accurate analysis data is theoretically possible, but there is currently no plugin that picks up the data:

Most recently, there was only a list of who had downloaded what (as a third-party plugin). But there is not yet something like you want.

Since in the database is already stored when who has downloaded an entry, this can be implemented certainly. Only problematic it is with the guests, but I'm just unsure whether there is also a log and whether the counter goes up there at all.

This would first have to be analyzed and tested in more detail. For this, however, we currently lack the capacity and would be put in the back.

See also the FAQ:

FAQ: I cannot delete / deactivate my file.

Similar to deleting your own posts in the forum, this function is also deactivated for all users. We would like to use the WebDisk to create a permanent OMSI download archive, with as little data loss as possible. Old versions are not deleted either!

If you want to delete your entry, report the entry with the "Report" button and specify the reason for the deletion. A moderator will then mark the corresponding file as deleted. After a period of 30 days the entry will be permanently removed from the WebDisk. Of course we respect the copyrights and everybody has the right to have his entry deleted. However, please remember that it is not community-friendly behaviour to delete all files out of frustration, personal differences or as a result of a short-circuit reaction and to withdraw them from the availability of the community.

You can first look for duplicate filenames, e.g. "str_asphdrk.dds" and "str_asphdrk.bmp", the original OMSI textures are BMP, so if you see additional textures with DDS file extension, you can delete these. This would be a first starting point ;)

The HOF Suite uses a special command for the folders. It adds the following text to the HOF file (example for my bus folders):

Code
    MAN_NL_NG_263
    MAN_UEL
    MB_O307_V2
    MB_O407
    MB_O530
    MB_O530_Facelift
    MB_O530_G
    MB_O530_G_Modded
    MB_O530_Modded
    [HOF_SUITE_DIRECTORIES_END]

You can edit this list manually, e.g. store multiple lists in one file and if you want to copy a hof file, you can copy the respective list into the hof file.

HOF Sync 1.1 by Rumpelhans 104

btw, you can use HOF Suite 1.5.3, 1.1 is deprecated.

JerrPlaysOMSI Please keep in mind that external download links are not allowed here. I added the WebDisk link of file #5974 instead.

Bitte beachte, dass externe Links für eigene Projekte unzulässig sind. Ich habe den Link mit der Datei #5974 ersetzt, diese sollte in Kürze verfügbar sein.

I think, you don't want to drive trains, do you? You are searching for a bus map with big train stations, right?

There are some German maps with big central stations like Ahlheim(+Laurenzbach). Städtedreieck has many stations near the bus lines. Grand Paris-Moulon also has stations.

weil die Stacks s0/l0 ...s2/l2 innerhalb des Macros verwendet werden, stören die nicht wenn das anderweitetig im Door-Script verwendet wird?

Das weiß ich gerade nicht, ich meine mich zu erinnern, dass die Register von 0-7 global sind, allerdings werden die in den meisten Fällen nur kurzzeitig innerhalb eines Makros o.ä. genutzt. Da hilft nur suchen, ob das mit einem anderen Skript kollidiert.

Ich müsste also prinizipiel. in Deinen Code nur eine weitere Zeite einfügen, was den Stackwert in einen Cache schreibt, also dann (M.L.dayOfWeek) (S.L.cacheDayOfWeek) und nach (L.L.cacheDayOfWeek) dann abfragen ob es den Wert 0 bis 6 hat?

Genau so.

Hmm eigentlich bräuchte ich nicht zu cachen, ich hab ja dann mit (M.L.dayOfWeek) den Wert. Miot dem müsste ich auch nicht weiterrechnen, da nur der aktuelle Wochentag abgefragt werden soll.

Wenn du nur eine Abfrage hast, genügt das natürlich auch ohne Caching, siehe der letzte Codeschnipsel meines vorherigen Beitrags.

kann ich die s0/l0 - s2/l2 durch eine allgemeine variable ersetzen um nicht jedes Mal nachzuschauen ob diese schon benutzt werden?

Klar. Nach der Operation befindet sich das Ergebnis der Rechnung ganz oben auf dem Stack, damit kannst du dann alles machen, quasi wenn du einfach eine Zahl schreibst: Direkt weiterrechnen (Beispiel nachfolgender Wochentag: (M.L.dayOfWeek) 1 + 7 %), sie in die s-Variablen speichern (Beispiel: (M.L.dayOfWeek) s2) oder mittels (M.L.dayOfWeek) (S.L.cacheDayOfWeek) in eine definierte Variable speichern. Letzteres könnte noch wie folgt erweitert werden: Du könntest den Tag, an dem das Makro das letzte Mal durchgelaufen ist, cachen, sodass du das dayOfWeek-Makro nur dann ausführst und speicherstwenn sich der Tag geändert hat.

Mir ist nur etwas unklar nach was ich dann abfragen muss

Möglich ist beides. Stringvergleiche sind ja auch mit $= möglich. Aus Performancegründen würde ich aber eher empfehlen, das Zahl-Makro zu verwenden. Beispiel:

Code
    (M.L.dayOfWeek) 6 = {if} ... {endif}

Innerhalb des if-Blocks steht dann das, was ausgeführt wird, wenn es Sonntag ist. In diesem Block könntest du dann z.B. Einstiegsvariablen setzen, in einem else-Block dann den Rest behandeln, ähnlich wie beim String-Makro.