Ahlheim - Laurenzbach Updated

Willkommen in der OMSI-WebDisk!
Als Gast kannst du nur Inhalte in deiner ausgewählten Sprache sehen. Registrierte Nutzer können die Sichtbarkeit anderer Sprachen in ihrem Kontrollzentrum aktivieren, weitere Infos hier.
Alle Themen sind in den Foren mit einer Sprachflagge gekennzeichnet: = Englisch [EN], = Deutsch [DE], = Französisch [FR]. Wenn du die angegebene Sprache nicht beherrschst, schreibe auf Englisch!
  • Code
    Error:           The file "Sceneryobjects\Nemolus Objekte\Verkehrszeichen\VZ_OhneMast_Vorfahrtstra?e.sco" could not be loaded!
    Error:           The file "Sceneryobjects\DavidM-Objekte\Info-gro?.sco" could not be loaded!
    Error:           The file "Sceneryobjects\DavidM2412 - Objekte\SIGNS\Wegweiser_BAB_Kraftfahrtstra?e\K_401.sco" could not be loaded!

The problem seems to be that your computer has not installed the German language. Therefore it does not recognize some German letters (ß, ü, ö, ä).:(

You can fix it like this:

You could change your system language to German. (just for playing Omsi, or as a second account).

Or you have to rename these objects and folders, but this takes time and patience.

• Well thank you. I'll try to do this. ;)

• VladPeace When you rename these files you also have to edit all the files with the extension .map where these filenames are mentioned. When you do not do this OMSI wil still look for the old filenames.

Staaken79 Changinge filenames is the simplest of the steps. Changing all the map-files a lot more work, especially with al large map such as ALU. Don't forget to mention this, especially wit 'new' users.

• VladPeace When you rename these files you also have to edit all the files with the extension .map where these filenames are mentioned. When you do not do this OMSI wil still look for the old filenames.

Staaken79 Changinge filenames is the simplest of the steps. Changing all the map-files a lot more work, especially with al large map such as ALU. Don't forget to mention this, especially wit 'new' users.

It's easier to give up this idea and not play ALU. This is not the first time I've encountered such a problem, even with DLC from Steam. I once wrote to the developers themselves, but they couldn't help me. I think it's not good on their part. The whole world is playing this game and everyone has to suffer because of ß, ü, ö, ä. Changing the locale doesn't help me either. Sad...

Einmal editiert, zuletzt von VladPeace ()

• Did you change the language of windows itself or did you change the keyboard language. You should do the last. With the last setting you change the mapping of the keyboard itself, only then windows will be able to read the special symbols. The screenshots shows the region setting of my laptop from work, not my gaming desktop. .

The bit under keyboard should be changed, sadly I don't know if german is the one you need. On my own desktop I never had these problems, I believe mine says US international.. Please remember that the setting screen will appear in the language which is defined as the display language.

• Moin zusammen wenn ich die Hof datei benutze werden mir ab und zu die Linien Nummer und das ziel in der Matrix nicht geschildert teils fährt die ki auch ohne Matrix ziele rum woran könnte das liegen?

• Wenn Liniennummer und Ziel fehlen fehlen wahrscheinlich die Fonts. Wenn nur das Ziel fehlt check bitte of du die hof-Datei kopiert hast. Ansonsten schildere mal welche Busse dieses Problem haben oder das es unabhängig vom Bus zufällig auftritt.

Eine Anleitung für das Anhängen vom Logfile findest du hier.

• hallo und moin moin, ich wollte grade eben spielen und leider lässt sich ahlheim laureznbach nicht mehr starten bitte kann mir jemand helfen bitte anbei die Logfile

Edit Lµkas: Beim nächsten Mal nur noch einen einfachen Code- oder Spoiler-Block nutzen ;)

2 Mal editiert, zuletzt von Lµkas ()

• Kannst du "nicht starten" näher definieren? Sieht's du nur Himmel oder nur eine Kachel, gibt es Fehlermeldungen, ...?

• ich starte und wenn ich Bortel bahnhof auswähle klappt alles soblad ich zum Hauptbahnhof fahren will oder möchte zeigt er nur noch autos an aber sonst nix keine strassen keine gebäude nix

• Bei DavidM-Karten hilft im Fall von Autos im leeren Raum i.d.R. ein erneutes Einfügen der mitgelieferten Objekte und Splines... so war's bei mir zumindest immer, egal ob Winsenburg, AL(U) oder Waldhofen ^^